Жодні перевірки не зроблять з підвалу – бомбосховище
На п’ятнадцятому місяці повномасштабної війни і лише після загибелі киян, які так і не змогли потрапити під час повітряної тривоги в укриття через те, що воно було зачинено – столична влада вирішила по-PRитись на темі «первірок укриттів».
Більш безглуздої ініціативи важко уявити, враховуючи те, в якій спосіб її оголошено та кого саме керівництво органів місцевого самоврядування планує залучити до «перевірок». Так, Мер Києва Віталій Кличко закликав киян долучитися до перевірки сховищ у столиці та повідомляти про їхню доступність і стан через застосунок «Київ цифровий».
Складається враження, що в мерії та КМДА нічого не знають не лише про війну, а й про чинну нормативно-правову базу, зокрема про те, що в Україні головним нормативним документом в сфері будівництва бомбосховищ (точніше сховищ, протирадіаційних укриттів та споруд подвійного призначення з відповідними захисними властивостями) є Державні будівельні норми ДБН В.2.2.5-97 Будинки і споруди. ЗАХИСНІ СПОРУДИ. ЦИВІЛЬНОЇ ОБОРОНИ.
Цей ДБН чітко визначає, що підвальні та інші приміщення у підземних підвальних та цокольних поверхах не мають спеціального обладнання та систем життєзабезпечення і тому відносяться до неспеціальних найпростіших споруд укриття.
То ж перевіряти там нема чого, окрім наявності цього самого укриття. Але такі «перевірки» нічого не дають. Їх, зокрема, за даними КМДА було проведено з початку 2022 року більше 9000!!! Тобто, приблизно по дві перевірки на кожне з 4,5 тис укриттів, що те саме КМДА нарахувало у Києві.
За це же період у столиці не побудованого жодної спеціалізованої захисної споруди. Оскільки за переконанням мера місто – це досить дорого! У своєму інтерв’ю ВВС в листопаді минулого року Кличко зазначив: «Річ у тім, щоб побудувати справжнє бомбосховище треба дуже великі витрати фінансових ресурсів. В місті Києві це зробити достатньо складно з різних причин. Тому нами прийнято рішення, що ми використовуємо приміщення подвійного призначення».
Нагадаю, що за нормами ДБН В.2.2.5-97 приміщення подвіного призначення не є сховищами взагалі!!! Вони належать до категорії укриттів, що мають бути обладнаними системами життєзабезпечення. І ось перевірка таких систем вимагає наявності як кваліфікації так і допуску до перевірок та права підпису під документом про стан споруд та систем, що перевіряються. Пересічна людина не має це робити і жодної відповідальності за «перевіряння» нести не може! Більш того, на підставі актів про перевірку складаються низка документів, що насамкінець мають стати підставою для виділення коштів з міського бюджету на відповідно доведення стану укриття до норм ДБН В.2.2.5-97. І все це незалежно від того, в чий власності перебуває сам об’єкт укриття! Всі роботи мають бути виконані бюджетним коштом, як це передбачено чинним Кодексом цивільного захисту населення (КЦЗН)!
Окрім того, у стаття 32 КЦЗН чітко зазначено: «У разі приведення єдиної державної системи цивільного захисту, її складових у режим підвищеної готовності, виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного стану та в особливий період захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, найпростіші укриття незалежно від форми власності повинні приводитись у готовність до прийому населення у термін, що не перевищує 24 годин, крім захисних споруд цивільного захисту, що перебувають у постійній готовності до використання за призначенням.
Приведення захисної споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, найпростішого укриття у готовність до прийому населення може передбачати необхідність звільнення такого об’єкта від майна третіх осіб. У разі відмови орендаря звільнити захисну споруду цивільного захисту (її частину) у зазначений строк чи неможливості встановити його місцезнаходження здійснюється доступ до такої захисної споруди без отримання згоди її користувача (несанкціонований доступ) для приведення захисної споруди у готовність до прийому населення. Такий доступ здійснюється відповідно до положень статті 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Чинна нормативна-правова база у сфері цивільного захисту достатньо ґрунтовно регламентує майже всі можливі ситуації, що можуть виникнути. Тож жодної складності із тим, щоб виконати вимоги законодавства – немає! Так само, як немає бажання в чиновників виконувати норми закону. Ось і з’являються безглузді заяви щодо можливості використання укритів в якості сховищ. Але… як влучно зазначив експерт з ЖКГ Олег Попенко: «Жодні перевірки не зроблять з підвалу – бомбосховище!». Але постає слушне питання: якщо під час дії воєнного стану неможливо провести місцеві вибори та змінити мера – то який механізм впливу розраховувати членам громади? Нагадаю, що вже більше десяти років, через чергову «реформу» в прокуратури забрали функцію нагляду над законністю і, відповідно, юридичних механізмів для примусу представників ОМС виконувати закони – майже не залишилось…
Залишити відповідь
Для коментування запису потрібно авторизуватися
Коментарів немає