Жертви «трускавецької школи публічного управління» в Київраді
Сьогодні Київська міська рада ухвалила звернення до Президента, Верховної Ради та Кабінету Міністрів з вимогою повернути міському голові право подавати кандидатури на призначення і звільнення голів районів столиці.
«Київрада сьогодні ухвалила звернення до Президента, парламенту та уряду з вимогою дотримуватися Конституційних гарантій прав місцевого самоврядування. А саме — щоб виконавчий орган Київради очолював обраний міський голова, як це є за законом про столицю і рішенням Конституційного Суду 2001 року», – заявив столичний мер.
От і все начебто в цьому зверненні добре та і посилання на невідомо яке (бо назви, номеру та дати ухвали КСУ – немає), але…
Чинне законодавство України, зокрема Закон України «Про столицю України – місто-герой Київ» чітко визначає що:
- Система місцевого самоврядування у місті Києві включає: територіальну громаду міста; міського голову; міську раду; виконавчий орган міської ради; районні ради (у разі їх утворення); виконавчі органи районних у місті рад; органи самоорганізації населення (ст.7).
Тобто, жодних «голів районів» в цій системі не передбачено! І, до речі, і не було передбачено. То ж повертати право на те, чого в природі не існувало – це потребує шаленого постмодернізму або магії.
Також, зазначу, що у районах міста Києва діють районні в місті Києві державні адміністрації, які підпорядковуються Київській міській державній адміністрації, головою якої, за обов’язковим на даний час сумісництвом, є… барабанний дріб: київський мер!
І лише у разі утворення районної в місті Києві ради на посаду голови районної в місті Києві державної адміністрації Президентом України призначається особа, яка обрана головою районної у місті Києві ради.
А ось до цього часу діють норми статті 17, де серед додаткових повноважені київського міського голови є наступне: дає згоду на призначення та звільнення керівників підприємств та міських органів виконавчої влади подвійного підпорядкування! Тобто, тих самих голів районних державних адміністрацій, які є керівниками цих самих міських органів виконавчої влади подвійного підпорядкування! І без його згоди ані призначення ані звільнення голів РДА не відбувається J
Щодо фінансування роботи органів місцевого самоврядування, а саме гроші і забезпечують незалежність в ухваленні рішень, то статтею 19 чітко визначено, що кошти для фінансування заходів, пов’язаних зі здійсненням містом столичних функцій можуть передаватися до бюджетів районів міста за рішенням Київської міської ради, а вже потім місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження виконавчих органів місцевого самоврядування за рахунок бюджету міста та районів.
Жодних «власних коштів» у районів немає. Є лише ті, що передані ним з міського бюджету рішенням Київради.
То ж яких ще повноважень не вистачає міським депутатам та меру? І про які додаткові права вони мріють? Може варто іспити запровадити, на знання чинного законодавства, для всіх кандидатів на виборні посади в міській владі, ну щоб потім подібних звернень не ухвалювати?
Залишити відповідь
Для коментування запису потрібно авторизуватися
Коментарів немає