Мости – втомились. Метро – втонуло. Каналізації – приготуватись
Діяльність чинного міського голови столиці дуже дорого вартує як киянам, так і економіці країни в цілому, оскільки інфраструктурні проблеми Києва стають економічними проблемами державного бюджету України по багатьох напрямках одразу: починаючи від недоотриманих доходів (через ті самі проблеми із столичною інфраструктурою) та закінчуючи необхідністю у додаткових видатках на вирішення столичних проблем.
Втоплена ділянка метро на перегоні між ст. Либідьська та ст.Діміївська – це наслідок послідовної та тривалої роботи над знищенням київського метрострою. За майже 10 років, які В.Кличко є київським міським головою та очільником КМДА в столиці не побудовано жодної нової станції метро. Якщо фахівці вимушені впродовж такого тривалого терміну займатись чим завгодно, але не виконанням своїх прямих професійних обов’язків – вони втрачають кваліфікацію. На відновлення якої знадобиться безліч часу. Бо і набуття професійних навичок та використання отриманих знань і повернення до праці після років іншої роботи «миттю» або «раптом» відбуваються лише на папері.
Що таке відсутність впродовж 10 років нових станцій метро? Це – зменшення інвестиційної привабливості міста, зменшення ділової активності, непобудовані та невідкриті офісні будівлі, ТРЦ, школи, дитячі садочки тощо. Це збільшення рівня удаленого працевлаштування та переорієнтації «білих комірців» на роботу в інших юрисдикціях, а згодом й переїзд туди разом із родинами. Це – поступова та невідворотна транспортна криза в місті, яка також сприяє подальшому зменшенню його привабливості й… скорочення видатків на внутрішньоміському ринку, бо дістатися до закладів культури стає все важче, а супермаркети, розташовані поза містом стають набагато доступнішими, ніж міські. І ціна тут грає вторинну роль.
Далі, як слушно зазначає український економіст Олексій Кущ, якщо метро не будувати, фахівці їдуть в інші міста, кластер руйнується, основні засоби «зникають». Тому всі світові мегаполіси, які будують метро, роблять це у безперервному форматі. Нові станції метро вводяться щороку. В такій спосіб відбувається економія коштів на будівництві та заробіток на використанні розгалуженої транспортної інфраструктури. Наші метробудівці роз’їхались по усьому світу. Відновити тепер будівництво метро у Києві буде дуже складно. Це потребуватиме в рази більших інвестицій, ніж тоді, коли цей процес не переривається. Не вкладаючи кошти в будівництво метро впродовж десяти років – йшов процес крадіжки грошей в майбутніх поколінь київської громади (а саме вони й оплатять такі інвестиції) та пограбунку членів громади зараз, члени якої мали та мають в декілька разів переплачувати за транспортні послуги через відсутність метро.
Гірш за все, що вирішувати проблему міська влада не збирається. Вона вирішила вчинити в найпростіший спосіб: заблокувати доступ до аварійної ділянки перегону. І… все. І все, тому що вирішення проблеми – це складне системне завдання, яке починається не з оцінки вартості ремонту, а з виявлення та усунення причин. А причина – в порушення всіх можливих вимог законодавства та будівничих норм при забудові НАД ПЕРЕГОНАМИ МЕТРО! І зносити цю забудови чи примушувати забудовників сплатити за ремонт метро – міська влада не збирається.
Так само не збирається і вирішувати проблеми із транспортним колапсом на Теремках. Хоча, здавалось, чого простіше: зробить чолночний рух потягів по кільцю «Деміївська-Теремки» і ремонтуй собі ділянку «Деміївська-Либідьська». На Васильківській навіть проміжне депо було свого часу зроблено, допоки гілку тягнули далі… але навіть у вигляді пропозиції нічого подібного від КМДА не чути й не побачити досі.
За ці самі 10 років в Києві не збудовано жодного нового мосту через Дніпро та транспортних розв’язок. Не збудовано жодного. Бо те нещастячко, що як почали та так і не завершили будувати (хоча рух по недобудові йде) на місці шулявського шляхопроводу – неможливо назвати ані розв’язкою ані побудованою, оскільки «ото» ще добудовують вже кілька років поспіль!
Незабаром виходити з ладу будуть і інші інженерні споруди, побудовані переважно ще за радянських часів. Коли каналізація вийде з ладу, що робитимемо? А вона точно вийде, бо новий міський колектор вже майже 20 років збудувати не здатні!
Залишити відповідь
Для коментування запису потрібно авторизуватися
Коментарів немає