Валерій Клочок: Маніпуляція соціологічними дослідженнями як інструмент боротьби за владу
Соціологічні дослідження, які дозволяють маніпулювати суспільною думкою, є інструментом боротьби за владу. Зокрема, до таких можна віднести нещодавно оприлюднену соціологію про доцільність створення в Україні уряду національної єдності.
Про це в ефірі авторської програми сказав політичний та економічний експерт, керівник Центру громадської аналітики «Вежа» Валерій Клочок.
«Впродовж останнього тижня вийшла низка прес-релізів КМІСу, який є поважною інституцією в сучасній українській соціології. В один день вийшла соціологія про загальний рівень довіри. На другий день опублікували опитування про рівень довіри до політиків, куди, наприклад, не включили Залужного, зате у Кличка – понад 50% довіри. На третій день з’явилася соціологія з довірою до генералів. Після всіх цих досліджень вийшла соціологія про уряд національної єдності», – розповів експерт.
За словами Валерія Клочка, попри те, що ¾ респондентів фактично не змогли відповісти, що таке уряд національної єдності, основний акцент у соціологічному дослідженні чомусь зроблений на тому, хто міг би очолити такий уряд.
«Що ми побачили у цьому дослідженні? Понад 35% опитаних відповіли, що підтримують створення уряду національної єдності, тоді як решта не визначилися. А далі у людей запитали, кого вони бачать на чолі уряду національної єдності. На першому місці опинився Петро Порошенко – 25%, на другому – Залужний з 13%, третя – Тимошенко. І лише внизу таблиці з результатами опитування вказана кількість тих, хто не визначився – 75%. Тобто лише 25% змогли відповісти, що таке уряд національної єдності і хто його має очолити», – відзначив політексперт.
На думку Валерія Клочка, таке дослідження було проведене з маніпулятивною ціллю в інтересах тих, хто його замовляв.
«У мене виникає логічне запитання, для чого взагалі було проведене таке опитування. Щоби показати, що ідея про створення уряду національної єдності, яку несуть в маси, не набула широкої підтримки, бо не була проведена достатня інформаційна кампанія? Для мене абсолютно очевидно, чиї вуха стирчать з цієї історії. Навряд чи варто розповідати, кого можна вважати замовником цього соціологічного дослідження, коли на першому місці стоїть Петро Порошенко з 25%, і при тому лише 25% розуміють, що таке уряд національної єдності», – наголосив політичний та економічний експерт.
Залишити відповідь
Для коментування запису потрібно авторизуватися
Коментарів немає